کاربرد ساندویچ پانل سقفی و دیواری در صنعت ساختمان
نوشته شده توسط : meysam

 

ساندویچ پانل یکی از پرکاربرد ترین و پیشرفته ترین نوع مصالح ساختمانی است که به دلیل شباهت بسیار زیادی که به ساندویچ دارد با نام ساندویچ پانل نامگذاری شده است. ساندویچ پانل ها از سه لایه، دو لایه در اطراف به همراه یک فوم عایق میانی تشکیل شده است. برای اطراف ساندویچ پانل ها از دو لایه ورق از جنس های آلوزینک، گالوانیزه و یا آلومینیوم استفاده شده است و برای قسمت میانی ساندویچ پانل ها از یک فوم عایق میانی از جنس پلی یورتان، پلی استایرن یا پشم سنگ استفاده شده است. البته فوم پلی یورتان یکی از با کیفیت ترین نوع فوم ها است که برای ساخت این مصالح پیش ساخته مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل براساس عملکرد به دو دسته تقسیم بندی می شوند که در قسمت زیر در مورد آنها توضیح خواهیم داد.


ساندویچ پانل سقفی

این نوع از ساندویچ پانل ها برای قسمت سقف سازه ها و برای مکان هایی مانند سردخانه، ساختمان های پیش ساخته و سالن ها، سوله ها، انبارها کاربری دارد. ساندویچ پانل های سقفی دارای انواع متفاوتی هستند و از متریال متفاوتی برای ساخت آنها استفاده میشود که بسته به درخواست و سلیقه مشتری برای مکان های مختلف استفاده می شود. ضخامت ساندویچ پانل سقفی متفاوت است و بسته به شرایط آب و هوایی ضخامت این نوع مصالح پیش ساخته تعیین می شود.


ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری یکی دیگر از انواع ساندویچ پانل ها است که در انواع متفاوتی اعم از ساده، پیچ مخفی، نرو مادگی،دورو نایلون قابل تولید و سفارش است و به منظور پوشش دهی دیوار انبارها، سوله ها، انبارها، کانکس ها و سیلوها و سازه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.


انواع ساندویچ پانل براساس نوع عایق


ساندویچ پانل پلی استایرن

عایقی که برای این نوع از ساندویچ پانل ها استفاده می شود از نوع پلی استایرن است. پلی استایرن نوعی عایق صوتی است که به طرز قابل توجهی از ورود و نفوذ صدا به داخل سازه جلوگیری می نماید. فوم پلی استایرن علاوه بر اینکه از وزن بسیار پایینی برخوردار است قیمت مناسبی نیز دارد.ساندویچ پانل هایی که با استفاده از فوم عایق پلی استایرن ساخته میشوند قابل اشتعال بوده و به همین دلیل به عنوان عایق حرارتی هم مورد استفاده قرار می گیرد.


ساندویچ پانل پلی یورتان

پلی یورتان یکی از با کیفیت ترین نوع فوم ها هستند که وزن بسیار سبکی دارند و ضریب حرارتی پایینی دارند. این نوع از ساندویچ پانل نسبت به سایر ساندویچ پانل ها قیمت بالاتری دارند. ساندویچ پانل پلی یورتان نوعی ساندویچ پانل است که در مکان هایی که نیاز به عایق حرارتی است، استفاده می شود.


ساندویچ پانل پشم سنگ

برای این نوع از ساندویچ پانل از فوم پشم سنگ استفاده می شود. فوم پشم سنگ نوعی عایق حرارتی مقاوم در برابر آتش است که مقاومت بسیار بالایی در برابر آتش دارد و در صورتی که در معرض آتش سوزی قرار گیرد مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد. فوم پشنگ سنگ علاوه بر مقاوم بودن در برابر آتش نوعی عایق صوتی به حساب می آید و برای افرادی که تمایل دارند به منظور جلوگیری از صدا از این نوع ساندویچ پانل استفاده نمایند، گزینه ی مناسبی است.
همانطور که در این مقاله ذکر شد برای ساخت ساندویچ پانل ها از متریال و مواد متفاوتی بهره گرفته می شود و اینکه شما از کدام یک از ساندویچ پانل ها برای سازه های خود استفاده می کنید بسته به نوع کاربری مصرف کننده دارد و نمیتوان به طور ثابت گفت کدام از ساندویچ پانل ها برای سازه شما مناسب هستند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساندویچ پانل سقفی، ساندویچ پانل دیواری و قیمت ساندویچ پانل می توانید از طریق شماره های ذکر شده در سایت با کارشناسان فروش ما در ارتباط بوده و از کارشناسان فروش ما در این خصوص اطلاعات لازم را دریافت نمایید.  

 

 





:: برچسب‌ها: ساندویچ پانل ماموت، ساندویچ پانل سقفی، ساندویچ پانل دیواری، ساندویچ پانل ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: