نوشته شده توسط : meysam

یوسف هاشمی کشاورز گیلانی است که کشف برنج هاشمی به وی نسبت داده شده است .زمین داران گیلانی از سال 1370 شروع به کاشت انبوه برنج هاشمی در شالیزار های خود نموده اند .

قبل از کاشت برنج هاشمی و قبل از این که برنج هاشمی مودر استقبال قرارگیرد ، برنج های دیگر مانند خزر و دمسیاه و بینام کشت میشد . این برنج ها جزو برنج های پر محصول بودند ولی کیفیت بالایی نداشتند و عطری نبودند. ولی با روی کار امدن برنج هاشمی ، این برنج ها در بازار کم شدند و برنج جدید بازار را از آن خود کرد

برنج هاشمی جزو برنج های با محصول متوسط است و عطری نیز محسوب میشود. یوسف هاشمی متولد روستای چاپارخانه است و عنوان کاشف برنج هاشمی را از آن خود کرده است .

روستای چاپارانه در نزدیکی بخش خمام از زیر مجموعه های شهر رشت است . این روستا در مسیر آستانه قرار دارد و دارای زمین های مناسبی است .

وی در سال 1364 متوجه چند خوشه برنج شد وی قبل از کاشت برنج هاشمی برنج هایی مانند خزر میکاشت اما بعد از کشف این برنج باکیفیت رفته رفته برنج جدید را جایگزین برنج قبلی گرفته و این جایگزینی در اکثر نقاط گیلان اتفاق افتاد.

جهت خرید برنج هاشمی درجه 1 وارد فروشگاه اینترنتی چلوشیش شوید . برنج های چلوشیش با بسته بندی های جدید 10 کیلویی برای شما ارسلا خواه شد که دارای کیفیت و قیمت مناسب است .شما میتوانید از طریق لینک زیر وارد صفحه فروشگاه چلوشیش شوید و خرید خود را با اطمینان خاطر انجام دهید.



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 ارديبهشت 1397 | نظرات ()