نوشته شده توسط : meysam

همانطور که می دانید با توجه به مزایای زیادی که ساندویچ پانل ها دارند بسیاری از مهندسان ترجیح میدهند برای سازه های خود از این مصالح استفاده نمایند. اما برای انتخاب ساندویچ پانل بایستی نکاتی را در نظر بگیرید که در اینجا قصد داریم به انها اشاره نماییم. برای خرید ساندویچ پانل نکاتی وجود دارد که بایستی به آنها اشاره نماییم . از نکات مهم در خرید ساندویچ پانل که بایستی به آنها اشاره نمود ، می‌توان به نوع ورق ، نوع فوم عایق ،نوع دستگاه های تولید کننده ساندویچ پانل و شرکت تولید تولید کننده اشاره نمود . ورق باکیفیت نوعی ورق است که در برابر پوسیدگی ، خوردگی مقاوم است .
از بهترین نوع ورق ها برای ساندویچ پانل ورق آلوزینک می باشد که ورق وارداتی می باشد. فوم های عایق موادی هستند که بین دو ورق قرار می گیرند و به عنوان عایق در برابر صدا ،حرارت و برودت عمل می کنند و می توان جنس های مختلف پلی استایرن ، پشم شیشه و پشم سنگ برای انها استفاده نمود. نوع دستگاههای تولید کننده ساندویچ پانل نیز مهم می باشند. این نوع دستگاهها بایستی دارای استانداردهای جهانی باشند و اگر جنس این نوع دستگاهها نامرغوب باشد ساندویچ پانل های بی کیفیت تولید می شود. شرکت های تولید کننده ساندویچ پانل نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند لذا بایستی این نوع مصالح را از شرکت های دارای اعتبار خریداری نمایید تا از خرید خود اطمینان داشته باشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : meysam

امروزه سبک سازی ساختمان ها به امری مهم در بین مهندسین ساختمان تبدیل شده است که موجب توجه آن ها به سازه های سبک ساندویچ پانل گردیده است.

اولین و اصلی ترین مشخصه ساندویچ پانل ها که موجب محبوبیت آن ها در عرصه های مختلف به خصوص ساختمان سازی شده است، سبک بودن این سازه های نوین و پیش ساخته می‌باشد که این امر موجب برتری پانل های ساندویچی بر مصالح سنتی و سنگین شده است.

بدیهی است که جابجایی سازه های سبک به مراتب راحت تر انجام می‌شود و همچنین افزایش سرعت ساخت و ساز، کاهش هزینه های اجرا و مدت زمان ساخت را به دنبال دارد.

ساندویچ پانل ها ضمن دارا بودن وزن پایین در برابر عوامل جوی و فشارهای ناشی از زلزله و ... مقاوم هستند و خسارت های مالی و جانی را در هنگام وقوع اتفاق کاهش می‌دهند.

لازم به ذکر است که ساندویچ پانل های دیواری با ضخامت کم، فضای مفید بیشتری را در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهند. درنهایت ضخامت کم پانل های دیواری در کاهش وزن واحد ساندویچ پانل دیواری موثر بوده و آن ها را در دسته بندی سازه های سبک قرار داده است.

 

وزن مخصوص ساندویچ پانل

همانطور که پیشتر گفتیم باتوجه به اهمیت کاهش وزن ساختمان ها، وزن مخصوص ساندویچ پانل مصرفی برای کارفرمایان و مهندسین ساختمان در جایگاه ویژه ای قرار می‌گیرد. وزن واحد سطح  ساندویچ پانل براساس وزن هر متر مربع از ساندویچ پانل محاسبه می‌گردد که به عوامل متعددی نظیر ابعاد پانل، ضخامت پنل، ضخامت ورق ها و فوم ساندویچ پنل بستگی دارد.



:: برچسب‌ها: وزن ساندویچ پانل , وزن ساندویچ پنل , وزن مخصوص ساندویچ پانل , وزن واحد سطح ساندویچ پانل , وزن هر متر مربع از ساندویچ پانل ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : meysam

ورق شادولاین یکی از ورق های شیروانی موجود با طرح های موج دار می‌باشد. این ورق طرحی مشابه ذوذنقه دارد که از ان می‌توان برای ساندویچ پانل استفاده نمود.از این ورق تقاضهای زیادی وجود دارد چراکه به دلیل کنگره هایی که بر روی این ورق ها استفاده شده است یکی از محبوب ترین ورق های شیروانی استفاده می‌شود. این ورق از لحاظ قیمت کمی بالاتر از ورق سینوسی میباشد اما زیبایی ظاهری ان نیز بالاتر است.


این نوع ورق در ضخامت های بین 0.5 تا 0.7 میلمتر و در رنگ های مختلفی اعم از سفید ، قرمز ، زرد ، آبی ،سبز و طوسی تولید می‌شود. نحوه نصب این نوع ورق ها بدین صورت است که به صورت اورلپ بر روی همدیگر قرار میگیرند و از طریق پیچ به یکدیگر محکم می‌شوند. نکته ای که قابل ذکر است این است که این ورق به تنهایی عایق محسوب نمیشود و بایستی عایق هایی اعم از پشم شیشه ، فوم xps و یا پلی استارین جهت عایق سازی آنها مورد استفاده قرار گیرد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : meysam

ورق فولادی که با استفاده از روکش آلومینیوم و روی پوشانده میشود ورق آلوزینک نامیده می‌شود. ورق آلوزینک در برابر شرایط جوی به ویژه آب و هوای مرطوب از مقاومت بیشتری نسبت به ورق گالوانیزه برخوردار میباشد. این نوع از ورق ها مشابه ورق گالوانیزه با رنگ های مختلف قابل تولید میباشد.  ورق های آلوزینک وارداتی هستند که عمدتا از چین و یا کره جنوبی وارد می‌شوند. از ورق های آلوزینک می‌توان برای ساختمانهای که در مکانهای مرطوب ساخته میشوند استفاده نمود به این دلیل که به ندرت دچار زنگ زدگی میشوند. همچنین زمانی که از ورق های آلوزینک در تولید ساندویچ پانل استفاده شود باعث بالا رفتن عمر ساندویچ پانل ها میشود. با توجه به این موضوع که موارد ی مانند نوع فوم ،نوع ورق ، شرکت تولید کننده در قیمت ساندویچ پانل ها تاثیر می‌گذارد.اما چناچه برای تولید ساندویچ پانل ها از ورق های آلوزینک استفاده شود قیمت ساندویچ پانل در مقایسه با پانل های دیگر بالاتر میرود البته این موضوع را نباید نادیده گرفت که اگرچه برای خرید این نوع ساندویچ پانل بایستی هزینه زیادی بپردازید اما این نوع پانل در مقایسه با پانل های دیگر عمر بیشتری دارد.

 



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : meysam

اتاق حمل بار ماموت اتاق هایی هستند که به منظور جابه جایی و حمل بار استفاده طراحی شده اند. این اتاق ها در شرکت های متفاوتی تولید میشود که یکی از شرکت های  تولید کننده اتاق حمل بار شرکت ماموت میباشد که در زمینه ی تولید و نصب انواع اتاق ها  توانسته شهرت بسیار زیادی کسب نماید. اتاق حمل بار مامو مزایای زیادی دارد که از میان آنها میتوان به سبک بودن ، استحکام بالا و عایق بودن در برابر سرما و گرما  اشاره نمود. برای ساخت اتاق این کامیون از ورق های از پیش رنگ شده با عایق پلی یورتان استفاده شده است و ضخامت 4 سانت برای سقف و دیوارهای اتاق حمل بار در نظر گرفته شده است. علاوه برآن ، پروفیل هایی از جنس آلومینیوم برای داخل و بیرون این اتاق حمل بار استفاده شده است. از این نوع اتاق های حمل بار برای ماشین هایی اعم ازاسکانیا ،ایسوز،فوتون، نیسان و بنز و غیره اشاره نمود.

nv



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : meysam

پلی کربنات یکی از ماده های شفافی است که به عنوان بهترین مصالح برای بخش خای ساختمانی استفاده میشود. از پانل های پلی کربنات میتوانی برای پوشش سقف و نورگیر سوله و ساختمان ، گلخانه و استخر،صنعت خودور و ساختمان سازی می‌توان استفاده نمود. از مزایای پانل پلی کربنات می‌توان به مقاومت بالای آن در برابر ضربه و خراش، خاصیت ضد حریق بودن آن ، عایق بودن آن در مقابل سرما ، صدا و حرارت ، وزن پایین آن  و قابلیت شستشوی آن اشاره نمود که بهترین جایگزین برای شیشه محسوب میشود. پانل پلی کربنات یکی از پانل هایی است که ا زلحاظ قیمت در مقایسه با پانل های دیگر مقرون به صرفه تر میباشد . اما لازم به ذکر است که برای نصب پانل های پلی کربنات بایستی از نصابان با تجربه و متخصص بهره گرفته شود در غیر اینصورت نتیجه خوبی خاصل نمی‌شود.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 اسفند 1398 | نظرات ()