نوشته شده توسط : meysam

کامیونت فورس 6 تن خوابدار یکی از انواع کامیونت های تولید شده توسط گروه خودروسازی بهمن است و با توجه به کیفیت و قدرت بالایی که دارد در زمره ی کامیونت های با کیفیت گروه بهمن دیزل قرار گرفته است.همانطور که در مقالات قبل ذکر شد کامیونت فورس 6 تن در دو نوع خوابدار و بدون خواب تولید می شود و در این مطلب قصد داریم در مورد کامیونت فورس 6 تن(کابین خوابدار) بپردازیم.

معرفی کامیونت فورس 6 تن(کابین خوابدار)

کامیونت فورس 6 تن خوابدار از نظر مشخصات فنی فرق چندانی با کامیونت فورس 6 تن ندارد و تمامی آپشن ها و تجهیزات کامیونت فورس 6 تن را دارد اما تنها تفاوتی که این کامیونت دارد این است که با کابین در اختیار مشتریان قرار می گیرد.موتوری که برای کامیونت فورس 6 تن(کابین خوابدار) به کار میرود از نوع چهار سیلندر خطی، سوپاپ بالا، تزریق مستقیم، 16 سوپاپه است و به امکاناتی نظیر توربوشارژر و اینترکولر تجهیز شده است.

قدرت موتور فورس 6 تن(کابین خوابدار) 155 اسب بخار و گشتاوری آن 491 نیوتن متر است و از نظر قدرت موتور همانند کامیونت فورس 6 تن است. کامیونت فورس 6 تن(کابین خوابدار) دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است. این نوع از کامیونت ها به سیستم های ترمز ABS+EBD تجهیز شده است که برای این نوع کامیونت ها تعادل و پایداری ایجاد نموده و از سرخوردن کامیونت ها در سرازیری و جاده هایی با شیب تند جلوگیری می کند.

مشخصات فنی کامیونت فورس 6 تن(کابین خوابدار)

وزن مجموع ناخالص:6000

حداکثر ظرفیت محور جلو:3200

حداکثر ظرفیت محور عقب:6800

وزن خالص خودرو: 3050

موتور

سازنده :CUMMINS

استاندارد آلایندگی: یورو 5

4 سیلندر خطی، سوپاپ بالا، تزریق مستقیم 16 سوپاپه، اینترکولر، انژکتور-کانال مشترک

قدرت موتور:155 اسب بخار

میزان گشتاوری:491 نیوتن متر

کلاچ

نوع : تک صفحه ای خشک با فنر دیافراگمی

مکانیزم: بادی-روغنی

سیستم فرمان

نوع: فرمان ساچمه گردانی با فرمان هیدرولیک

سیستم تعلیق:

جلو: فنر تخت پارابولیک

عقب: فنر تخت چند لایه

مجهز به کمک فنر هیدروتلسکوپی

سایر تجهیزات

مجهز به چراغ رانندگی در روز (LED)

چراغ های مه شکن جلو و عقب

شیشه بالا بر برقی، قفل مرکزی

کروز کنترل

چناچه میخواهید اطلاعات بیشتری در مورد کامیونت فورس 6 تن خوابدار دریافت نمایید میتوانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان فروش ما در ارتباط بوده و از آنها اطلاعات مورد نیاز را دریافت نمایید.



:: برچسب‌ها: کامیونت فورس 6 تن خوابدار، فورس 6 تن خوابدار،کامیونت فورس ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : meysam

هدف از نوشتن این مقاله بررسی ساندویچ پانل برای اتاق حمل بار است.

همانطور که می دانیم امروزه بسیاری از افراد برای جابه جایی بارهای خود در جستجوی وسایل نقلیه هستند. اتاق حمل بار یکی از این وسایل نقلیه است که بر روی شاسی آنها می توان کامیونت، کامیون نصب نمود و از آنها برای حمل و جابه جایی کالاهای مختلف استفاده می نمایند.اتاق حمل بار، اتاق هایی مخصوص هستند که به دلیل مقاومت و استحکام بالا و عایق پذیری بسیار بالایی که دارند به جایگاه ویژه ای در صنعت حمل و نقل دست پیدا کرده اند به نحوی که بسیاری از افراد برای حمل محموله یا بارهای خود از این وسایل نقلیه استفاده می کنند.

برای ساخت این نوع از اتاق های حمل بار از ساندویچ پانل پیش رو رنگ شده به همراه فوم عایق پلی یورتان استفاده می شود.فوم پلی یورتان یکی از فوم های عایقی است که علاوه بر اینکه مقاومت و استحکام سازه ها را بالا می برند بلکه میتوانند در برابر سرما،گرما، رطوبت از سازه مورد نظر محافظت نمایند.

ساختار ساندویچ پانل

ساندویچ پانل متشکل از سه لایه اصلی هستند که برای قسمت زیرین و رویی ساندویچ پانل از ورق هایی از جنس آلوزینک، آلومینیوم و گالوانیزه استفاده می شود و برای قسمت میانی از فوم های عایقی مانند پلی یورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه استفاده می شود. عایق هایی که برای قسمت مرکزی ساندویچ پانل ها استفاده می شوند عایق پذیری بسیار بالایی داشته و از نفود سرما، گرما و رطوبت به داخل سازه جلوگیری میکند.

خصوصیات اتاق حمل بار

اتاق حمل بار با توجه به این موضوع که از مواد و متریال مختلفی برای ساخت آنها بهره گرفته میشود دارای ویژگی هایی مانند استحکام و دوام بالا،عایق بودن در برابر سرما و گرما و ایمنی کافی اشاره نمود که با داشتن چنین خصوصیاتی این نوع اتاق ها، اتاق های پرکاربری به حساب می آیند.

کاربرد اتاق حمل بار

همانگونه که از اسم این نوع اتاق ها مشخص است اتاق های حمل بار به منظور حمل کالاهای مانند مواد غذایی،مصالح و مواد مختلف در ضخامت های مختلف و کیفیت متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند.



:: برچسب‌ها: ساندویچ پانل، اتاق حمل بار، ساندویچ پانل ماموت ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : meysam

خودروی دیگنیتی یکی از محصولات گروه بهمن دیزل است که محصولی از فنگون است و در بازارهای کره جنوبی و چین این محصول را با نام fengon ix5 نیز می شناسند.خودروی دیگنیتی در دو مدل T280 و t220 قابل تولید است که در مدل t220 قادر به تولید 150 اسب بخار و 220 نیوتن متر است که با این قدرت موتوری که دارد خودرویی با عملکرد و قدرت بالا تلقی می شود.در این مطلب قصد داریم خودروی دیگنیتی را مورد ارزیابی قرار دهیم.

طراحی بدنه و کابین خودروی دیگنیتی

بدنه و کابین خودروی دیگنیتی در عین سادگی که دارد بسیار مدرن است و به خودروهای لوکس اروپایی شباهت بسیار زیادی دارد و در نگاه اول به سختی میتوان فهمید که این خودرو، خودرویی چینی است.داخل این خودرو همانند خودروهای اروپایی طراحی شده است. صندلی های راننده در 6 جهت مختلف قابل تنظیم هستند و به راحتی میتوان آنها را در جهت های مختلف تنظیم نمود و به این ترتیب راننده در هنگام رانندگی به هیچ عنوان احساس خستگی نخواهد کرد.

همچنین چراغ های Led که در قسمت عقب این خودروها به کار رفته است جذابیت خاصی به این خودرو بخشیده است.

مشخصات خودروی دیگنیتی

مدل موتور:sfg15t

حجم موتور:1498 سی سی

قدرت موتور: 150 اسب بخار

ظرفیت مخزن:58 لیتر

سایر تجهیزات خودروی دیگنیتی

4 کیسه هوا

ترمز پارک برقی

نمایشگر لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی

کروز کنترل

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک

سنسور باد تایر

صندلی راننده با قابلیت تنظیم در 6 جهت مختلف

فرمان چرمی و مجهز به کلیدهای دسترسی سیستم مولتی مدیا

مجهز به دوربین 360 درجه

لازم به ذکر است که تمامی آزمایشات و تست ها بر روی خودروی دیگنیتی انجام گرفته است و براساس بررسی های انجام شده خودروی دیگنیتی یکی از انواع خودروهای مقاوم شناخته شده است.در صورتی که میخواهید در مورد قیمت و خودروی دیگنیتی اطلاعات بیشتری دریافت نمایید میتوانید از طریق شماره تماسهای ذکر شده در سایت با کارشناسان فروش ما در ارتباط بوده و از آنها اطلاعات مورد نیاز را در رابطه با این خودرو دریافت نمایید.



:: برچسب‌ها: خودروی دیگنیتی، گروه خودروسازی بهمن ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : meysam

زیپ پانل یکی دیگر از انواع ساندویچ پانل ها است که برای ساخت آن از متریالی مانند پلی یورتان، پلی استایرن و پشم سنگ استفاده می شود و استفاده از این مواد علاوه بر اینکه به عنوان عایق صوتی و حرارتی عمل می کند استحکام و مقاومت بسیار بالایی دارد و سازه مورد نظر را مقاوم و با دوام می نماید.

زیپ پانل چه ویژگی هایی دارد؟

زیپ پانل به دلیل مواد و متریالی که برای ساخت آن استفاده می شود، مقاومت بسیار بالایی در برابر زلزله دارد و در صورتی که در مکان های مستعد به زلزله ساخته شود، آسیب نخواهد دید.

زیپ پانل ها دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی هستند. در نتیجه می توانید به راحتی آنها را به شکل دلخواه خود در بیاورید.

این نوع از پانل ها وزن بسیار سبکی دارند و استفاده از آنها باعث می شود وزن سازه هایی که با این نوع پانل ها ساخته می شوند، به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کند.

یکی از منحصر به فردترین ویژگی ها که می توان در مورد این نوع از پانل ها اشاره نمود مقاومت بالای آنها در برابر خوردگی و زنگ زدگی است که از زنگ زدگی و خوردگی سازه به طرز قابل توجهی جلوگیری می کند.

یکی دیگر از ویژگی هایی که این نوع پانل ها را از سایر پانل ها متمایز نموده است طول عمر بالای این نوع از پانل ها است که باعث می شود بتوانیم از آنها برای مدت طولانی تری استفاده نماییم.

در صورتی که به منظور پوشش دهی سقف یا دیوار سازه از زیپ پانل استفاده شود، هزینه های ناشی از ساخت و ساز به میزان چشمگیری کاهش پیدا می کند و این یکی از نکات مثبت این نوع از پانل ها محسوب می شود.

یکی دیگر از ویژگی هایی که موجب محبوبیت این نوع از پانل ها شده است این است که با استفاده از این پانل ها به میزان زیادی در مصرف انرژی ضرفه جویی خواهد شد.

کاربرد زیپ پانل

زیپ پانل ها به دلیل اینکه عایق های صوتی و حرارتی هستند کاربری های متفاوتی دارند.از این نوع پانل ها برای پوشاندن سقف بیمارستانها، فرودگاهها و سالن های ورزشی و… استفاده می شود. این نوع از پانل ها به دلیل اینکه عایق های بسیار خوبی هستند و از ورود و نفوذ آب به داخل سازه جلوگیری می کنند، در صنعت ساختمان سازی نیز کاربرد زیادی دارند.

همانگونه که می دانیم مشکل آلودگی هوا یکی از مشکلات عمده ای است که این روزها به شدت با آن مواجه هستیم و راهکاری زیادی برای مقابله با آن پیشنهاد شده است.زیپ پانل یکی از انواع پانل هایی است که میتواند تا حدود زیادی مشکل آلودگی هوا را رفع نماید.

البته زیپ پانل ها علاوه بر اینکه عایق های رطوبتی و مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی هستن، سازه هایی که با استفاده از این پانل ها ساخته شوند، انعطاف پذیری بسیار بالایی خواهند داشت.

قیمت زیپ پانل

با توجه به این موضوع که برای تولید زیپ پانل ها از متریال یا مواد مختلفی استفاده میشود، مسلمما قیمت این نوع از پانل ها متفاوت خواهد بود.البته قیمت زیپ پانل ها در مقایسه با مصالح سنتی کمتر خواهد بود اما برای اینکه بتوانید از قیمت دقیق زیپ پانل آگاهی داشته باشید می توانید از طریق شماره های ذکر شده با ما در تماس بوده و از کارشناسان فروش ما قیمت دقیقی که برای خرید زیپ پانل بایستی پرداخت کنید را بپرسید.



:: برچسب‌ها: زیپ پانل، ساندویچ پانل ماموت، ساندویچ پانل ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : meysam

در این مقاله قصد داریم به بررسی راه های تعمیر و نگهداری از ساندویچ پانل بپردازیم

همانطور که در مقالات قبل ذکر شد ساندویچ پانل ها، مصالح پیش ساخته ای هستند که به دلیل داشتن مزایایی مانند وزن سبک، قیمت مناسب و مقاومت و استحکام بالا جایگزین بسیار خوبی برای مصالح سنتی هستند و استفاده از این مصالح پیش ساخته در دنیای امروز به شدت رواج پیدا کرده است.ساندویچ پانل برای پوشش های سقف و دیوار مورد استفاده قرار می گیرند که ساندویچ پانل هایی که برای سقف استفاده می شوند، ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل هایی که برای دیوار مورد استفاده قرار می گیرند، ساندویچ پانل دیواری هستند.

چه نکاتی برای بسته بندی ساندویچ پانل باید رعایت شود؟

ساندویچ پانل ها مصالح پیش ساخته ای هستند که در صورتی که از آنها به درستی استفاده شود، برای سالیان طولانی می توان از آنها استفاده نمود.راه های زیادی برای نگهداری و تعمیر ساندویچ پانل ها وجود دارد که چناچه از این راه ها برای نگهداری ساندویچ پانل ها استفاده شود، می توانید برای مدت زمان طولانی از این مصالح پیش ساخته استفاده نمایید.

بسته های ساندویچ پانل ها را باید به نحوی قرار داد که هوا کاملا بین آنها جریان داشته باشد و در این صورت از پوسیدگی و خوردگی ساندویچ پانل ها جلوگیری می شود.

در قسمت زیرین ساندویچ پانل می توانید از صفحه ای سخت استفاده کنید تا در صورتی که در معرض فشار و ضربه قرار گیرد آسیب چندانی نخواهد دید.

بسته ها را باید با کمی شیب جایگذاری نمایید تا از نفوذ برف و باران به داخل مصالح پیش ساخته جلوگیری شود و این امر مانع از پوسیدگی و خوردگی ساندویچ پانل ها خواهد شد.

در هنگام بارگیری ساندویچ پانل، این مصالح پیش ساخته نباید با چنگگ های دستگاه برخورد کند چراکه به لبه های ساندویچ پانل ها در این صورت آسیب می بییند.

به منظور جلوگیری از به حداقل رساندن آسیب در ساندویچ پانل ها بهتر است در نزدیکی محل پروژه ها ساندویچ پانل ها را تخلیه نمایید.

بعد از نصب ساندویچ پانل چه روش هایی برای نگهداری ساندویچ پانل بایستی استفاده نمود؟

ساندویچ پانل ها را حد المکان دور از نورخورشید قرار دهید.

در صورتی که قرار است ساندویچ پانل ها را در مکان هایی نصب نمایید که با مواد شیمایی سر و کار دارد بایستی از موادی استفاده نمایید که مقاومت بالایی در برابر مواد شیمایی دارد.در صورتی که ساندویچ پانل ها از موادی ضعیف تر استفاده شده باشد نباید آنها را در معرض مواد شیمایی قرار دهید.

در صورتی که می خواهید ساندویچ پانل ها استحکام و دوام بیشتری داشته باشد بهتر است هر از چند گاهی نسبت به تعمیر یا تعویض آنها اقدام نمایید.

درزبندی یا آب بندی ساندویچ پانل ها بایستی توسط افراد متخصصی و زبردست انجام گیرد. در غیر اینصورت ساندویچ پانل در مدت بسیار کوتاهی آسیب خواهد دید.



:: برچسب‌ها: تعمیر و نگهداری ساندویچ پانل , ساندویچ پانل ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : meysam

خودروی دیگنیتی یکی از محصولات گروه بهمن دیزل است که محصولی از فنگون است و در بازارهای کره جنوبی و چین این محصول را با نام fengon ix5 نیز می شناسند.خودروی دیگنیتی در دو مدل T280 و t220 قابل تولید است که در مدل t220 قادر به تولید 150 اسب بخار و 220 نیوتن متر است که با این قدرت موتوری که دارد خودرویی با عملکرد و قدرت بالا تلقی می شود.در این مطلب قصد داریم خودروی دیگنیتی را مورد ارزیابی قرار دهیم.

طراحی بدنه و کابین خودروی دیگنیتی
بدنه و کابین خودروی دیگنیتی در عین سادگی که دارد بسیار مدرن است و به خودروهای لوکس اروپایی شباهت بسیار زیادی دارد و در نگاه اول به سختی میتوان فهمید که این خودرو، خودرویی چینی است.داخل این خودرو همانند خودروهای اروپایی طراحی شده است. صندلی های راننده در 6 جهت مختلف قابل تنظیم هستند و به راحتی میتوان آنها را در جهت های مختلف تنظیم نمود و به این ترتیب راننده در هنگام رانندگی به هیچ عنوان احساس خستگی نخواهد کرد.

همچنین چراغ های Led که در قسمت عقب این خودروها به کار رفته است جذابیت خاصی به این خودرو بخشیده است.

مشخصات خودروی دیگنیتی
مدل موتور:sfg15t

حجم موتور:1498 سی سی

قدرت موتور: 150 اسب بخار

ظرفیت مخزن:58 لیتر

سایر تجهیزات خودروی دیگنیتی
4 کیسه هوا

ترمز پارک برقی

نمایشگر لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی

کروز کنترل

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک

سنسور باد تایر

صندلی راننده با قابلیت تنظیم در 6 جهت مختلف

فرمان چرمی و مجهز به کلیدهای دسترسی سیستم مولتی مدیا

مجهز به دوربین 360 درجه

لازم به ذکر است که تمامی آزمایشات و تست ها بر روی خودروی دیگنیتی انجام گرفته است و براساس بررسی های انجام شده خودروی دیگنیتی یکی از انواع خودروهای مقاوم شناخته شده است.در صورتی که میخواهید در مورد قیمت و خودروی دیگنیتی اطلاعات بیشتری دریافت نمایید میتوانید از طریق شماره تماسهای ذکر شده در سایت با کارشناسان فروش ما در ارتباط بوده و از آنها اطلاعات مورد نیاز را در رابطه با این خودرو دریافت نمایید.



:: برچسب‌ها: خودروی دیگنیتی , گروه بهمن ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1400 | نظرات ()