نوشته شده توسط : meysam

به دنبال پیشرفت تکنولوژی و افزایش تقاضا برای مصالحی با وزن سبک، قیمت مناسب و دوام و استحکام و دوام بالا ساندویچ پنل ها در چند دهه اخیر مورد استقبال ویژه ای به خصوص در صنعت ساخت و ساز قرار گرفته اند.البته ساندویچ پانل ها با کیفیت ها و قیمت های متفاوتی قابل تولید و سفارش هستند که براساس سلیقه و درخواست مشتری قابل انتخاب است.

با توجه به این موضوع که ساندویچ پنل ها یا پانل های ساندویچی به تازگی مورد محبوبیت فراوانی قرار گرفته اند، در این مقاله سعی داریم فاکتورهایی که در میزان کیفیت ساندویچ پانل تاثیر گذار هستند بررسی نماییم. در صورتی که قصد دارید در مورد کیفیت ساندویچ پانل بیشتر بدانید میتوانید با ما در این مقاله همراه باشید.

مقاومت بالا در برابر ضربه

مقاومت ساندویچ پانل در برابر عواملی مانند زلزله یکی از عواملی است که باعث می شود بتوان پانل ها را به عنوان سازه ی پیش ساخته با کیفیت معرفی نمود چراکه دوام و استحکام ساندویچ پانل در برابر ضربه از جان و مال ساندویچ پانل محافظت نموده و از میزان خسارت های احتمالی ناشی از حوادثی مانند زلزله می کاهد.

عایق بندی و نفوذ ناپذیری

کیفیت ساندویچ پانل با استفاده از فاکتورهای دیگری قابل تشخیص است. یکی از مواردی که تعیین کننده ی کیفیت ساندویچ پانل است میزان نفوذ ناپذیری و عایق بندی آن است. البته این موضوع به هسته ساندویچ پانل بستگی دارد. اگر برای ساندویچ پانل از فوم عایق پلی یورتان استفاده شود میزان عایق پذیری آن نسبت به سایر فوم های عایق بیشتر است و یا اگر از فوم عایق پشم سنگ استفاده شود ساندویچ پانل ها در برابر انواع صدا مقاومت بیشتری داشته و از ورود و نفوذ صدا به داخل سازه جلوگیری خواهند نمود.
البته نفوذ ناپذیری در برابر حرارت یکی از عوامل تعیین کننده ی پانل های با کیفیت هستند چرا که از بروز و گسترش آتش سوزی جلوگیری خواهد نمود.ساندویچ پانل هایی که از کیفیت خوبی برخوردارند بایستی در برابر حمله حشرات و جانوران مقاومت خوبی داشته باشند و به راحتی آسیب نبیند.

طول عمر و دوام

طول عمر و دوام این نوع مصالح پیش ساخته به خوبی تعیین کننده ی کیفیت ساندویچ پانل است. به میزانی که ساندویچ پانل در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاوم باشد دارای دوام و استحکام بیشتری خواهد بود.

وزن

همانطور که در مقالات قبل ذکر شد، ساندویچ پانل ها سازه های پیش ساخته ای هستند که به دلیل موادی که برای ساخت آنها استفاده شده است دارای وزن سبکی هستند. سبک بودن وزن آنها باعث می شود نصب و جایگذاری آنها بر روی سازه به آسانی انجام گیرد و با توجه به این موضوع که وزن بسیار کمی دارند در صورتی که حوادثی مانند زلزله پیش بیاید احتمال آسیب رسیدن به سازه بسیار کم خواهد شد.
امروزه با توجه به مزایای فراوانی که ساندویچ پانل ها دارند بسیاری از افراد به جای استفاده از مصالح سنتی قدیمی مانند خاک رس، بتن روی به استفاده از ساندویچ پانل ها آورده اند و شرکت های مختلفی همواره در زمینه تولید ساندویچ پانل فعالیت می کنند. البته شرکت های دیگری هم وجود دارند که از وضعیت موجود سوء استفاده کرده و ساندویچ پانل هایی با کیفیت بسیار پایین تولید می کنند.به هر حال لازم است در هنگام خرید ساندویچ پانل به نکات ذکر شده توجه کافی داشته باشید تا بتوانید بهترین ساندویچ پانل ها را خریداری نمایید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سازه هایی مانند ساندویچ پانل دیواری، ساندویچ پانل سقفی و قیمت ساندویچ پانل آگاهی بیشتری کسب نمایید، می توانید از طریق شماره تماسهای مرتبط با کارشناسان فروش ما در ارتباط بوده و از آنها اطلاعات مرتبط را دریافت نمایید.





:: برچسب‌ها: ساندویچ پانل ماموت، ساندویچ پانل دیواری، ساندویچ پانل سقفی، ساندویچ پنل، ساندویچ پانل ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: