مقایسه ساندویچ پانل با انواع مصالح ساختمانی
نوشته شده توسط : meysam

 

ساندویچ پانل ها مصالحی هستند که از ترکیباتی سبک تشکیل شده اند و در دو مدل پانل سقفی و پانل دیواری قابل تولید هستند.برای این نوع از سازه های پیش ساخته از دو لایه ورق به همراه یک فوم عایق میانی استفاده شده است. فوم های عایقی مانند پلی یورتان، پلی استایرن و پشم سنگ برای قسمت میانی ساندویچ پانل ها قابل استفاده است. ساندویچ پانل با مصالح سنتی تفاوت های زیادی دارند و از نظر اجرا و نصب نیز متفاوت خواهند بود. در این مقاله قصد داریم مصالح سنتی را با مصالح پیش ساخته ای مانند ساندویچ پانل مقایسه نماییم.
اگر بخواهیم از نظر قیمت ساندویچ پانل ها را با مصالح سنتی مقایسه نماییم می توان گفت ساندویچ پانل ها قیمت پایینتری دارند و همین باعث شده افراد به استفاده از ساندویچ پانل روی آورند.همچنین ساندویچ پانل ها مصالحی آماده و پیش ساخته هستند که بدون نیاز به عملیات ثانویه برای اجرا و تکمیل به کار میرود و این در حالی است که برای استفاده از مصالح سنتی در سازه های ساختمانی مصالح دیگری مورد نیاز است.
در ادامه قصد داریم به مزایای دیگر ساندویچ پانل در مقایسه با مصالح سنتی بپردازیم.

کاهش بار مرده ساختمان

همانطور که می دانیم مصالح سنتی وزن بیشتری دارند و موجب می شود وزن کلی سازه افزایش پیدا کند. استفاده از مصالح پیش ساخته ای مانند ساندویچ پانل به خاطر وزن سبکی که دارند باعث میشود وزن کلی سازه به طرز چشمگیری کاهش پیدا نماید.به این ترتیب در صورت بروز حوادثی مانند زلزله خسارات جانی و مالی کمتری به بار خواهد آمد.

مقاومت در برابر زلزله

ساندویچ پانل ها مصالحی هستند که مقاومت بسیار بالایی در برابر زلزله و آتش سوزی دارند.همچنین ساندویچ پانل ها عایق بسیار خوبی در برابر گرما و سرما هستند و این در حالی است که مصالح سنتی مقاومت خوبی در برابر زلزله و آتش سوزی نداشته و عایق خوبی در برابر سرما و گرما نیستند و برای ایجاد عایق سرمایشی و گرمایشی به هزینه ای گزاف نیاز است.

حمل و نقل آسان

یکی از مهمترین مزایای ساندویچ پانل سقفی نصب و اجرای راحت آنهاست. اجرا و نصب ساندویچ پانل ها بر روی اسکلت ساختمان بدون هیچ گونه تخریب و کنده کاری می باشد و بدون هیچ گونه نخاله ای است.این در حالی است که نصب و اجرای مصالح سنتی ضایعات و نخاله های فراوانی را به وجود می اورد.

کاهش زمان تکمیل پروژه

یکی دیگر از مزایای ساندویچ پانل ها این است که استفاده از انها زمان اجرای پروژه را به طرز قابل توجهی کاهش می دهد. برای همین منظور استفاده از ساندویچ پانل ها گزینه بسیار مناسبی برای ایجاد اسکان برای کارگران و مناطق زلزله زده هستند.
در صورتی که تمایل دارید در مورد سازه های مانند ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل اطلاعات بیشتری را کسب نمایید از طریق شماره تماسهای ذکر شده در سایت با ما در ارتباط بوده و از کارشناسان فروش ما در این زمینه اطلاعات دریافت نمایید.

 





:: برچسب‌ها: ساندویچ پانل، ساندویچ پنل، ساندویچ پانل دیواری، قیمت ساندویچ پانل، ساندویچ پانل سقفی ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: