نوشته شده توسط : meysam

ساندویچ پانل ها مصالحی پیش ساخته ای هستند که امروزه جایگزین بسیار مناسبی برای مصالح سنتی به شمار می روند و به منظور پوشاندن سقف یا دیوار از آنها استفاده می شود. پانل ها به دلیل داشتن مزیت های بی شماری مانند وزن کم، ضد زلزله بودن و سرعت بالا در اجرا مورد توجه افراد مختلف در صنعت ساخت و ساز قرار گرفته است.این نوع مصالح پیش ساخته در دو مدل ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری موجود و برای پوشش دهی سقف یا دیوار سازه ها قابل استفاده هستند.
به منظور اجرای سقف این نوع مصالح پیش ساخته به صورت مستقیم بر روی آهن یا فولاد قرار گرفته و با استفاده از پیچ های سرمته به سقف اتصال پیدا می کنند و دیگر نیازی به استفاده از مصالح سنتی نیست.با توجه به این موضوع که ساندویچ پانل سقفی با شیبی استاندارد طراحی شده است آب ناشی از برف یا باران در فصل زمستان از ناودانی ها جاری شده و از پوسیدگی یا خوردگی سازه به طرز قابل توجهی جلوگیری می شود.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل

در حال حاضر بسیاری از افراد به دنبال ساخت سازه هایی با دوام و مقاومت بالا هستند. یکی از بهترین مزیت های ساندویچ پانل ها، مرغوبیت و کیفیت بالای آنهاست. اجرای سازه با استفاده از ساندویچ پانل ها باعث میشود مقاومت و دوام سازه به طرز قابل توجهی افزایش پیدا کند و به همین دلیل استفاده ازاین نوع از مصالح ساختمانی در صنعت ساخت و ساز گسترش پیدا کرده است.

این مصالح پیش ساخته عایق بسیار خوبی در برابر حرارت و برودت است و در برابر حرارت و سرما مقاومت بسیار بالایی دارد. همچنین ساندویچ پانل ها عایق های صوتی بسیار خوبی هستند. از طرفی دیگر ساندویچ پانل ها مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت دارند. لذا استفاده از انها در مکان های مرطوب مانند شمال گزینه ی بسیار مناسبی است. از مزایای اجرای سقف با ساندویچ پانل این است که سرعت اجرای پروژه را به طرز چشمگیری تسریع می بخشد.البته استفاده از ساندویچ پانل برای ساخت سقف سازه را در برابر زلزله ایمن می کند و طول عمر سازه را افزایش می دهد.
ساندویچ پانل ها وزن بسیار سبکی داشته و وزن سازه را به طرز فوق العاده ای کاهش می دهد. ساندویچ پانل ها با قابلیت شستشو طراحی شده اند و در برابر مواد شیمایی و حشرات موذی مقاومت بسیار بالایی دارند.تنوع رنگ و طرح در ساندویچ پانل ها باعث می شود تا مشتریان بتوانند در هر طرح و رنگی که می خواهند ساندویچ پانل را سفارش دهند.

نکات قبل از اجرای ساندویچ پانل سقفی

یکی از نکاتی که قبل از نصب ساندویچ پانل سقفی بایستی به خاطر داشته باشید این است که قبل از نصب ساندویچ پانل سقفی باید زیرسازی انجام گیرد. زیرسازی این نوع مصالح پیش ساخته با استفاده از پروفیل فولادی قوطی یا نبشی انجام می گیرد.پروفیل ها با استفاده از جوشکاری به یکدیگر متصل میشوند. به این ترتیب زمینه مناسب برای اجرای سقف با استفاده از ساندویچ پانل فراهم می شود. در اجرای سقف با استفاده از ساندویچ پانل به ضخامت ورق ها، پیچ ها و پروفیل ها بایستی توجه شود.
موارد اجرای سقف با ساندویچ پانل
امروزه از ساندویچ پانل سقفی برای ساخت سقف سوله های صنعتی، انبارهای مختلف، مکان های نگهبانی، تعمیرگاههای سیار و محیط های آموزشی در مکان سیار مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از ساندویچ پانل در مناطق که زلزله اتفاق افتاده است و یا به عنوان نمازخانه می توان استفاده نمود.

انواع ساندویچ پانل و کاربرد آنها

ساندویچ پانل دارای انواع متفاوتی هستند. یکی از انواع ساندویچ پانل ها، ساندویچ پانل پلی اورتان است.ساندویچ پانل پلی اورتان در برابر عواملی مانند رطوبت، گرما و سرما و حتی صدا مقاومت بسیار بالایی دارد. ساندویچ پانل سردخانه یکی دیگر از انواع ساندویچ پانل ها است که برای پوشاندن سردخانه ها در ضخامت های مختلف تولید میشود و در دو نوع قفل دار و بدون قفل تولید می شود. ساندویچ پانل های کلین روم یا اتاق تمیز برای مکان هایی که حساسیت بسیار بالایی دارد مانند بیمارستان ها، درمانگاهها و یا کارخانه های مواد غذایی استفاده می شود.یکی دیگر از انواع ساندویچ پانل ها، ساندویچ پانل پشم سنگ است که با مقاومت بسیار بالایی در برابر آتش طراحی شده است و در صورت قرار گیری در معرض آتش سوزی چندان آسیب نخواهند دید.این نوع از ساندویچ پانل در برابر گرما، رطوبت و سرما بسیار مقاوم هستند.

زیبا سازی ساندویچ پانل سقفی

بعد از مرحله نصب با روشهای اصولی و استاندارد بایستی به بحث زیبا سازی سازه ها با استفاده از ساندویچ پانل توجه شود.برای زیبایی بخشیدن به سازه بایستی به درستی بدانید که در هر متر مربع از چهار پیچ استفاده شود و بعد از اتصال پیچ به زیبایی سازه ها توجه شود.زمانی که از ساندویچ پانل برای پوشش سازه ها استفاده شود، نما و ظاهر سازه تاثیر بسیار زیادی بر جلب رضایت مشتریان دارد. استفاده از ساندویچ پانل ها در طرح ها و رنگ های متفاوت زیبایی سازه شما را دو چندان می نماید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در سایت با ما در ارتباط بوده و از کارشناسان فروش ما در این زمینه اطلاعات مورد نیاز را دریافت نمایید.

 





:: برچسب‌ها: ساندویچ پانل، ساندویچ پنل، ساندویچ پانل سقفی، ساندویچ پانل دیواری، قیمت ساندویچ پانل ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: