معایب ساندویچ پانل های بی کیفیت
نوشته شده توسط : meysam

 

ساندویچ پانل ها سازه های نوینی هستند که استفاده از آنها در صنعت ساختمان سازی بسیار راوج پیدا کرده است و بسیاری از مهندسان و معماران برای ساخت سازه های خود از ساندویچ پانل ها بهره می گیرند.ساندویچ پنل ها با مصالح و متریال و قیمت های متفاوتی قابل تولید است.در میان ساندویچ پانل ها، بعضی از پانل ها از کیفیت خوب و برخی از آنها با کیفیت بد عرضه می شوند. لذا کاربران بایستی قبل از خرید ساندویچ پانل در مورد ساندویچ پانل ها آگاهی کسب نمایند چراکه در صورت خرید پانل های نامرغوب خسارات فراوانی از نظر اقتصادی به کاربر وارد میشود که مقرون به صرفه نخواهد بود.در این مقاله قصد داریم به کیفیت ساندویچ پانل های بی کیفیت بپردازیم.

اهمیت کیفیت ساندویچ پانل ها

ساندویچ پانل های با کیفیت دارای ویژگیهای منحصر به فردی هستند که قصد داریم به آنها اشاره داشته باشیم.پانل هایی با کیفیت بالا موجب بهینه سازی مصرف سوخت و کاهش اتلاف انرژی، افزایش سرعت عملیات ساخت و ساز، سهولت حمل و نقل مصالح و کاهش هزینه های ناشی از ساخت و ساز می شود.پانل های ساندویچی مرغوب در برابر مواد شیمایی، فیزیکی، رطوبت، مواد اسیدی، تابش نور خورشید و تغییرات دمایی مقاومت بسیار بالایی دارد و با استفاده طولانی مدت دچار خوردگی و پوسیدگی نمی شوند.
مواد و متریالی که برای ساخت پنل ها به کار می رود وزن بسیار پایینی دارند لذا وزن ساندویچ پانل بسیار سبک است و سرعت نصب و اجرای آنها بسیار بالا است. از طرفی این نوع مصالح پیش ساخته قابلیت بازیافت داشته و می توان از انها برای چند بار استفاده نمود.همچنین ساندویچ پانل ها طول عمر بالایی دارند و در برابر عوامل خورنده و بروز حوادثی مانند زلزله، طوفان، سیل بسیار مقاوم هستند.

عوامل موثر در کیفیت ساندویچ پانل ها

طول عمر ساندویچ پانل ها به موارد مختلفی مانند جنس فوم، جنس ورق های فلزی بستگی دارد.فوم ها به دلیل اینکه قسمت میانی ساندویچ پانل ها را تشکیل می دهند بایستی مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت، رطوبت و صدا داشته باشد. فوم پلی یورتان یکی از با کیفیت ترین فوم های موجود است که میتوان برای ساخت ساندویچ پانل استفاده نمود و منجر به افزایش طول عمر ساندویچ پانل ها خواهد شد.
ورق هایی که برای ساخت پانل های ساندویچی به کار می روند از جنس آلوزینک، گالوانیزه و آلومینیوم است.ورق ها به دلیل اینکه نقش مهمی در حفاظت از سازه ها در برابر عوامل بیرونی ایفا می کند نقش عمده ای در کیفیت ساندویچ پانل ها دارند.

معایب ساندویچ پانل های بی کیفیت: پوسیدگی

یکی از ویژگیهایی که ساندویچ پانل ها را از سایر مصالح ساختمانی متمایز میکند مقاومت بالای آنها در برابر خوردگی و پوسیدگی است که امکان استفاده از این مصالح را در هر نوع شرایط آب و هوایی فراهم می نماید. در صورتی که ورق های فلزی بر روی این مصالح به خوبی قرار نگیرد و یا دارای خراش و تورفتگی باشد، احتمال خوردگی و پوسیدگی در لایه های زیرین آنها بسیار زیاد است.
در صورتی که ورق های استفاده شده در ساندویچ پانل کیفیت خوبی نداشته باشد رطوبت به راحتی به داخل سازه نفوذ کرده و باعث ایجاد شود کپک و قارچ و می تواند عاملی برای پوسیدگی و خوردگی باشد.به این ترتیب ساختار ساندویچ پانل ها به سادگی آسیب خواهند دید.

معایب ساندویچ پانل های بی کیفت: استحکام

ساندویچ پانل ها دارای ضخامت معینی هستند که براساس شرایط جوی و نوع سازه تعیین می شود.در صورتی که ضخامت پانل ها از حد معینی پایینتر باشد، ساندویچ پانل ها استحکام و دوام کافی را نخواهند داشت و در مقابل عواملی مانند طوفان یا زلزله مقاومتی نخواهند داشت و آسیب خواهند دید.

ساندویچ پانل های بی کیفیت: عایق حرارت

فوم هایی که برای ساخت ساندویچ پانل ها به کار میروند از نوع پلی یورتان یا پلی استایرن هستند که دارای کیفیت بسیار خوبی هستند که در صورت بروز آتش سوزی باعث گسترش آتش نمی شوند. اما در صورتی که از فوم های بی کیفیت برای ساخت پانل ها استفاده شود سازه در برابر آتش مقاوم نخواهند بود و به شدت آسیب خواهد دید.

مقاومت پایین در برابر انتقال حرارت، رطوبت و آلودگی صوتی


در صورتی که از ورق های مرغوب در ساخت ساندویچ پانل استفاده نشود در زمان ریزش برف و باران با مشکلاتی مانند نفود رطوبت مواجه خواهیم بود. همچنین از میان درزهایی که بین پانل سقفی و دیواری وجود دارد انتقال حرارت به سادگی امکان پذیر است و با چنین سازه ای با مشکل آلودگی های صوتی نیز روبرو خواهیم بود.
با تمامی موارد ذکر شده می توان نتیجه گرفت که در صورت استفاده از متریال نامرغوب برای سازه هایی مانند ساندویچ پانل،با خسارت های مالی و جانی فراوانی روبرو خواهیم بود. لذا توصیه می شود قبل از خرید ساندویچ پانل ها به کیفیت متریال و موادی که برای تولید آنها استفاده می شود توجه نمایید.
در صورتی که می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد دو مدل از ساندویچ پانل مانند ساندویچ پانل سقفی، ساندویچ پانل دیواری اطلاعات بیشتری کسب نمایید میتوانید از طریق شماره تماسهای مرتبط با ما در ارتباط بوده و از کارشناسان متخصص ما در این زمینه اطلاعات مرتبط را دریافت نمایید.

 

 





:: برچسب‌ها: ساندویچ پانل، ساندویچ پنل، ساندویچ پانل دیواری، ساندویچ پانل سقفی، قیمت ساندویچ پانل ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: