نوشته شده توسط : meysam

امروزه سبک سازی ساختمان ها به امری مهم در بین مهندسین ساختمان تبدیل شده است که موجب توجه آن ها به سازه های سبک ساندویچ پانل گردیده است.

اولین و اصلی ترین مشخصه ساندویچ پانل ها که موجب محبوبیت آن ها در عرصه های مختلف به خصوص ساختمان سازی شده است، سبک بودن این سازه های نوین و پیش ساخته می‌باشد که این امر موجب برتری پانل های ساندویچی بر مصالح سنتی و سنگین شده است.

بدیهی است که جابجایی سازه های سبک به مراتب راحت تر انجام می‌شود و همچنین افزایش سرعت ساخت و ساز، کاهش هزینه های اجرا و مدت زمان ساخت را به دنبال دارد.

ساندویچ پانل ها ضمن دارا بودن وزن پایین در برابر عوامل جوی و فشارهای ناشی از زلزله و ... مقاوم هستند و خسارت های مالی و جانی را در هنگام وقوع اتفاق کاهش می‌دهند.

لازم به ذکر است که ساندویچ پانل های دیواری با ضخامت کم، فضای مفید بیشتری را در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهند. درنهایت ضخامت کم پانل های دیواری در کاهش وزن واحد ساندویچ پانل دیواری موثر بوده و آن ها را در دسته بندی سازه های سبک قرار داده است.

 

وزن مخصوص ساندویچ پانل

همانطور که پیشتر گفتیم باتوجه به اهمیت کاهش وزن ساختمان ها، وزن مخصوص ساندویچ پانل مصرفی برای کارفرمایان و مهندسین ساختمان در جایگاه ویژه ای قرار می‌گیرد. وزن واحد سطح  ساندویچ پانل براساس وزن هر متر مربع از ساندویچ پانل محاسبه می‌گردد که به عوامل متعددی نظیر ابعاد پانل، ضخامت پنل، ضخامت ورق ها و فوم ساندویچ پنل بستگی دارد.





:: برچسب‌ها: وزن ساندویچ پانل , وزن ساندویچ پنل , وزن مخصوص ساندویچ پانل , وزن واحد سطح ساندویچ پانل , وزن هر متر مربع از ساندویچ پانل ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: